ładu naczyniowego, na przykład udarów i chorób serca. Zgodnie z obecnymi zaleceniami naukowców najzdrowiej jest spożywać co najmniej pięć porcji warzyw i owoców dziennie. Jeżeli świeże owoce i warzywa nie są dostępne, podobne korzyści może dać jedzenie mrożonek — informuje Jak podaje czasopismo British Medical Journal, 17-letnie badania przeprowadzone na grupie 11 000 osób wykazały, że codzienne jedzenie świeżych owoców zmniejsza ryzyko zapadnięcia na choroby serca. Wśród badanych, którzy każdego dnia jedli świeże owoce, odnotowano 24 procent mniej zgonów na zawał i 32 procent mniej na udar. Ponadto umierało ich 21 procent mniej w porównaniu z osobami rzadziej spożywającymi owoce. Zdaniem zespołu brytyjskich i hiszpańskich uczonych brak świeżych owoców w posiłkach może u pewnych grup ludzi powodować wzrost dolegliwości ukBritish Medical Journal.

Category info | 0 Comments »

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.